المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : أدمن صفحة الغش


عبدالناصر محمود
06-11-2014, 07:05 AM
أدمن صفحة «الغش» يتحدى الحكومة ويوضح سبب تسريب الامتحانات
ـــــــــــــــــــــــــــــــــ

13 / 8 / 1435 هــ
11 / 6 / 2014 م
ــــــــــــ

http://el-wasat.com/portal/upload/images/1402399056.jpg

نشر أدمن صفحة (شاو مينج بيغشش ثانوية عامة) -التي تساعد طلاب الثانوية العامة على الغش الالكتروني وتقوم بتسريب ورق الامتحانات والأسئلة، اثناء وجودهم داخل اللجان عن طريق رفع اجابات الامتحان على الفيس بوك و تويتر، رسالة لوزارة التربية والتعليم والحكومة، وجميع المسئولين الرافضين للغش في مصر.

جاء نص إحدى الرسائل كالتالي: "لما التعليم يبقى صح، ولما تعلمونا صح، ولما الشهادة تبقى ليها لازمة مش ورقة عالحيط، ولما تبطلوا مراقبة كأننا عبيد.. احنا هنبطل نغشش ونسرب، وده عهد ما بينكو".

كما كتب الأدمن في تدوينه اخرى": بما اني لسه متفرج على تقرير سي بي سي علينا ،، احب اشكرهم عشان وصلوا صوتنا ،، ثانيا اه واخدينها تحدي ، لحد ما التعليم يبقا صح و احنا دي السنه التانيه لينا عالتوالي مش اول سنه يعني !! والسنه الجايه هتكون التالته لينا عالفيس وتويتر و بنفكر نوسع المجال ونخلي اعدادي وابتدائي ،، وكليات لو حابيين ، وعن الفاشل فأنتم الفاشلون بنظامكم الغبي ، اما عنا فلنا كافة الطرق والصالحيات للنجاح بأي طريقه ،، برجاء الابتعاد عن مسيرة شاو مينج ، ف بأي طريقه لن نتوقف عن عملنا ، وسنعمل جاهدين على توصيل كل كافة الطرق لمساعدة الطلبه في تدمير نظامكم الغبي هذا !! وعنا فلن تسطيعوا ان تتبعونا بكافة الطرق لأننا الان خارج حدود هذه البلد".

-------------------------------------