المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : الحكومة الصهيونية تستعد لانهيار كبير


عبدالناصر محمود
12-02-2014, 08:18 AM
الحكومة الصهيونية تستعد لانهيار كبير
ـــــــــــــــــــ

10 / 2 / 1436 هــ
2 / 12 / 2014 م
ــــــــــ

http://www.albayan.co.uk/photoGallary/newsImages/152901122014084910.jpg

نشرت صحيفة الديلي تليغراف مقالة لمراسلها في القدس روبرت تايت تحت عنوان "الائتلاف الحاكم في اسرائيل على وشك الانهيار ونتنياهو يهدد بانتخابات مبكرة".
وذكرت الصحيفة أن رئيس الوزراء الاسرائيلي بنيامين نتنياهو المح إلى إعلان انتخابات مبكرة وسط خلافات بين الوزراء بخصوص مشروع القانون الخاص بيهودية الدولة وهو القانون الذي سيجعل العرب مواطنين "درجة ثانية" حسب مايقول تايت.

ويؤكد تايت أن هذا الانقسام أصبح يهدد بتقويض الائتلاف الحاكم في الكيان الصهيوني بعدما هاجم عدد من الوزراء موقف نتنياهو من المشروع المقدم للكنيست.
ويوضح تايت بحسب ما أرودته "بي بي سي" أن نتنياهو كان رده واضحا على هؤلاء الوزراء في اجتماع الحكومة مساء الاحد 30 / 11 حيث أكد انه مستعد لإجراء انتخابات مبكرة ليواجه "التمرد" الذي يشنه وزراء مشاركين في الحكومة وينتمون إلى الاحزاب اليمينية المتشددة.
ويشير إلى الهجوم الحاد الذي شنه وزير المالية يائير لابيد على نتنياهو واتهمه بانتهاج سياسة "بائسة" وهو ما يعتبر حلقة من الحلقات اليومية للصراع المعلن بين الأحزاب المتحالفة داخل الحكومة حيث لايكاد يمر يوم إلا وتبرز فيه خلافات معلنة بين الوزراء واتهامات متبادلة وتهديدات بالانسحاب من الحكومة والائتلاف.
ويقول إنه بعد عدة أيام من المحادثات السياسية بين الإطراف المشاركة في الحكومة أكدت مصادر على اتصال وثيق بنتنياهو أن الكيان الصهيوني سيشهد انتخابات مبكرة بنسبة تصل إلى 98 في المائة وهو الأمر الذي نقلته صحيفة هآريتس.

--------------


By Robert Tait, Jerusalem4:48PM GMT 30 Nov 2014

Israel's government was on the verge of collapse on Sunday night as a split over a controversial new law designating the country a Jewish state deepened into an all-out assault by cabinet rivals on the prime minister, Benjamin Netanyahu.
Mr Netanyahu signalled that he was ready to call an early general election to stifle the rebellion, led by ministers from centrist coalition partners to his right-wing Likud Party.
He lashed out angrily after his finance minister, Yair Lapid, leader of the Yesh Atid party, publicly accused him of playing "petty politics" while ignoring weighty issues such as the budget and Israel's foreign relations in the latest in a series of rancorous exchanges.
"Recently, hardly a day passes without us running into diktats or threats of resignation, or ultimatums and such, as ministers attack the government and its prime minister," Mr Netanyahu told Sunday's cabinet meeting. "I hope that we will be able to return to proper conduct. This is what the public expects of us because only thus is it possible to run the country, and if not, we will draw conclusions."
His comments were the clearest sign yet that the country was heading towards an early poll less than two years after Mr Netanyahu formed a mostly Right-wing coalition in which Mr Lapid headed the second-biggest party. Opinion surveys have indicated that Mr Netanyahu's Likud party would again emerge as the largest party in a fresh poll, giving him a fourth term as premier, despite falling approval ratings.

http://i.telegraph.co.uk/multimedia/archive/03122/Netanyahu_3122983b.jpg

-----------------------------